PS! Epost videresendinger fungerer ikke og vi jobber med å løse dette, men det vil først bli gjort når vi er klare med gjenoppretting av historikk.

 

Oppdatering 2020-12-10 10:53 – Samtlige problemer angående IMAP og  Outlook for isphuset.no/fsdata.se ska nå være løst. Arbeide pågår med å utvide systemene men denna biten er stort sett ferdig.

 

Update 5/12-2020: Epost kontoerne er nå aktive slik dere kan få endret passord. Se hvordan dere gjør her: https://www.isphuset.no/kundeservice/driftsstatus/2020/12/02/1606902806

Se også leverandørs driftstatus her: https://status.fsdata.se/

 

 

-- historikk --

Vi opplever i øyeblikket problemet på exchange løsningen.

Tekniker jobber med å løse problemet.

Update 3/12-2020 kl:13:00 - Følg oppdatert informasjon hos leverandør her: https://status.fsdata.se/

Update 3/12-2020 kl: 10:48 - vi beklager at det tar så lang tid, leverandør av systemet er igang med å aktivere alle kontoer. Endring av passord kan gjøres via kontrollpanelet https://isphuset.no/waff-login - Webmailen på https://webmail.isphuset.no gir i øyeblikket en sikkerhetsfeil, dette er feil med sertifikatet. Dere kan benytte denne inntil det problem er løst: https://webmail.fsdata.se

Update 2/12-2020 kl: 15:55 - se mer informasjon her: https://status.fsdata.se/

---

Update kl 09:55 - teknikerne jobber fortsatt med problemet. Det er ikke muligt å give en ETA i øyeblikket.

Update kl: 12:00 - Arbeidet med en løsning fortsetter. Dessverre har problemet vist seg vanskelig å løse, men teknikere fortsetter å jobbe med det.

Update kl: 13:12 - Der jobbes fortsatt med en løsning. Drift status oppdateres når vi har nærmere informasjon.

Update kl: 15:08 - Dessverre har vi fortsatt ikke en ETA for når alt er i gang, vi tar problemet på alvor og jobber så fort vi kan.

Update kl: 16:00 - teknikkerne jobber fortsatt med å få løst problemet. Følg videre driftstatus her: https://status.fsdata.se/

Update 1/12 kl: 08:40 - I løpet av natten har vi satt i drift et nytt miljø, vi gjenoppretter for tiden alle e-postkontoer til det nye Exchange 2019-miljøet (tidligere 2013) og forventer å ha dette klart rundt ettermiddagen. Dette betyr at alle kunder vil ha tilgang til e-posten sin og kunne motta og sende e-post igjen. Etter å ha gjenopprettet alle kontoer, begynner vi å gjenopprette all e-posthistorikk for alle kunder, som løpende vil komme inn på alle kunders epostkontoer.

Update 1/12 kl: 13:45 - Arbeidet over pågår. Vi har dette prioteret og kommer med mere informasjon seinere.

Update 2/12 fra teknikerne kl 04:13 - Takk for tålmodigheten mens du venter på dette.
Vi har fått våre nettverksproblemer løst og er i full gang med å aktivere kontoene dine på nytt i vårt nye Exchange 2019-miljø.
Siden det er titusenvis av kontoer som er aktivert, vil dette ta en forventet 8-12 timer før alle kontoer blir aktive igjen.
Når en stor del av kontoene har blitt aktive igjen, vil vi aktivere den slik at du som kunde kan begynne å tilbakestille passordene dine i kontrollpanelet. Dessverre vil ikke alle være aktive samtidig, og vi kan ikke påvirke rekkefølgen på kontoer, men vi jobber med dette så fort som mulig.
Vi vil takke deg nok en gang for tålmodigheten. Vi har teknikere som jobber døgnet rundt for å løse dette, ettersom vi tar påliteligheten av våre tjenester veldig seriøst. Neste statusoppdatering skal komme ca. 08-09 om morgenen da vi skulle kunne ha litt mer informasjon om status for overføringen vår.

Update 2/12 - kl 10:00 - Takk for at du venter! Synkroninseringen pågår, men belastningen på maskinvaren gjør at det tar lengere tid enn forventet. Vår ETA for alle kontoer må derfor endres. Akkurat nå forventes alt å være ferdig en gang mellom 15:00 - 19:00.

 

Update 2020-12-03 08:50 – Aktivering pågår for fullt, konto for konto! Dette skjer automatiskt løpende. Nå holder det nye systemet på at aktivere alt. Vi kan dessverre ikke si når en spesifik konto går i gang, hele prosessen er selvkjørende nå. Følg med inne i kontrollpanelet WAFF, så lenge den røde raden er der, så er det ikke ferdig for dine kontoer endnu, prøv da igjen senere.

Update 2020-12-03 23:40 - Aktivering av kontoer ruller på og flere tusen kontoer er nå igang igjen. Prosessen for å aktivere optimeres løpende for å få opp hastigtheten uten at det går utover kvaliteten. En optimistisk ETA er i løpet av natten.

Update 2020-12-04 01:15 Vi oppdaget at en del kontoer der vi har verifisert at kontoer skal fungere fortsatt ga advarsel, vi har derfor tatt den advarsel vekk. Om din konto ikke viser advarsel men heller ingen epostkontoer da holder det fortsatt på å aktiveres . Ikke legg til kontoer før alle gamle eksisterende kontoer vises, dette for å unngå konflikt med kontoer.

Oppdatering 2020-12-04 09:01 – Mange er forståelig nok inne og vil bytte passord akkurat nå. Det medfører timeout for en del, vi jobber med å forbedre dette. Prøv gjerne igjen senere.